Hvordan udvider man sin kundegruppe?
Dette indhold er sponsoreret
Er du en selvstændig iværksætter, der har skabt en virksomhed her i Danmark, så har måske også tænkt på at udvide din kundegruppe. Som virksomhedsejer tænker man altid på, hvordan man kan forbedre og opskalere sin virksomhed. En af de mest åbenlyse måder, hvorpå man kan udvide sin forretning, er ved at bringe sig selv og sin virksomhed i spil på det internationale marked. Men inden du gør dette, er det yderst vigtigt, at du finder det rigtigt tidspunkt til at gøre det. Det er nemlig afgørende, at du gør det på det rigtige tidspunkt, hvor der er økonomi og personale til at håndtere en udvidelse.
Markedsfør din virksomhed
Det er helt afgørende, at du bliver synlig på det internationale marked, hvis du har et ønske om at nå ud til flere kunder verden over. Når du udvider din kundegruppe internationalt, træder du samtidig ind på et enormt marked med rigtig mange konkurrenter, der alle sammen kæmper for de samme kunder. Først og fremmest er det en god ide at skabe en webshop eller hjemmeside på engelsk, hvor dine udenlandske potentielle kunder har mulighed for at købe din service eller dit produkt. Til dette kan du få hjælp af en professionel med at oversætte dine danske tekster til engelsk, hvis du er usikker på dine engelskkundskaber. På den måde sikrer du en fejlfri og professionel oversættelse til engelsk, så kunderne føler sig trygge ved at handle hos dig, selvom det er første gang. Professionelle oversættelser kan være en god hjælp for rigtig mange virksomheder, der har brug for at pifte deres tekster op.
Bliv synlig på Google og SoMe
Når du har skabt en webshop eller en hjemmeside, er du kommet et godt stykke af vejen. Men for at gøre opmærksom på dig selv, er det vigtigt, at din virksomhed dukker op på tjenester som Google, når folk søger efter et produkt som er relevant for din virksomhed. Hvis du eksempelvis sælger cykler, er det afgørende for dit samlede salg, at din virksomhed dukker op som en af de første, når en potentiel kunde søger efter cykler på Google. Du kan optimere din chance for dette ved blandt andet at skrive SEO-tekster på din hjemmeside. En SEO-tekst vil netop signalerer til Google, at din hjemmeside, er en der skal vises frem i søgeresultaterne, når en person søger på dit produkt. Du kan også betale for annoncering på SoMe såsom Facebook og Instagram, og på den måde udvide din kundekreds internationalt. Der er mange måder at skabe synlighed, og det er helt afgørende, når du udvider din kundegruppe internationalt.