Hvorfor er grafikken vigtigere end nogensinde når du arbejder med online salg?
Dette indhold er sponsoreret
Før i tiden når vi handlede, foregik det næsten udelukkende i et fysisk møde mellem køber og sælger. Nogle få bestilte ganske vist vare hjem gennem posthuset, men ellers troppede vi trofast op til diverse møbelhandlere, bilforretninger og diverse små specialvarebutikker. Her kunne vi ikke bare se de varer vi ønskede os, men samtidigt også få de andre sanser i spil. Vi havde tid til at studere de enkelte varer, nu da vi alligevel havde taget os tiden til at komme ned i butikken og se varer an. Sådan er det dog ikke længere, hvor mange store salg i dag foretages online, og beslutningerne bliver truffet langt hurtigere end tidligere.
Utålmodige brugere
Når vi handler online, er vi sammenlignet med tidligere tider, hvor vi handlede fysisk, langt mindre tålmodige. Vi træffer beslutningerne lynhurtigt, og formår forhandleren via sin hjemmeside ikke lynhurtigt at tiltrække vores opmærksomhed, er vi lige så hurtigt videre igen til en anden og konkurrerende firma. Her spiller grafikken en kæmpe rolle, sammen med selvfølgeligt flere andre faktorer. Og dem der formår at vise deres varer frem på en pæn og overskuelig måde, vil have en kæmpe fordel overfor de konkurrerende firmaer.
Online showroom
Noget af det mest effektive er, hvis du kan visualisere dine varer for kunden. Dette gælder især for møbelhuse, arkitekter med mere, som i stigende grad benytter sig af blandt andre 3D-modeller, hvor kunden kan se varerne an på en pæn og overskuelig måde. Overvejer du at indføre 3D-modeller på denne hjemmeside, er det noget du kan få flere informationer om på flowstudio.dk: Læs mere her.
Det handler om at skabe en fortælling for brugerne
Menneskets hukommelse og erfaringsdannelse baserer sig på fortællinger. Vi oplever hver dag tusindvis af ting, hvor kun nogle få af dem printer sig ind i vores hukommelse – nemlig de ting der bliver en del af en fortælling. Og hvem har ikke hørt udtrykket, “et billede siger mere end tusind ord?”. Billeder og grafik er bare en god måde at få selv komplicerede ting kogt ned til en række simple informationer, som folk efterfølgende kan huske. Grafikken du bruger skal derfor være velovervejet, og være en del af den samlede identitet på dit firma – også kaldet dit brand. Sørg for at grafikken stemmer overens med både dine produkter og dit firmas identitet, og du vil opleve at brugeroplevelsen og hermed salget stiger i mange tilfælde vil stige.