Hvordan kommer du i gang med markedsføring på nettet?
Dette indhold er sponsoreret.
Hvis du lige har besluttet dig for at starte din egen virksomhed, eller måske har fået ansvaret for at hæve salgstallene på arbejdet, så kan det være en god idé at komme i gang med markedsføring på nettet. Men det er nemmere sagt end gjort, for efterhånden er alle konkurrenter kommet på nettet, og der er derfor kamp om at få forbrugeres opmærksomhed. Læs med her og få tre gode råd til, hvordan du kommer i gang med online markedsføring af din virksomhed.
Betalt annoncering
En effektiv måde at komme i gang med online markedsføring er ved at betale for annoncering på forskellige platforme. Det kan eksempelvis gøres gennem Google Ads, hvor du betaler en fast pris, hver gang en læser klikker på din annonce. Her er det vigtigt at du er sikker på, hvem din målgruppe er, så du kan få den rigtige trafik til din annonce. Det kan være svært som førstegangsbruger at finde rundt i, hvordan man opnår den rigtige trafik, og derfor kan det være en rigtig god idé at få hjælp af et professionelt bureau, som eksempelvis Obsidian. De har mange års erfaring med lige netop online markedsføring, så besøg deres hjemmeside og læs mere om Obsidian Digital A/S.
SEO
Hvornår var sidste gang, at du søgte efter noget på Google, og bladrede til side 2 eller side 3, for at se om dine resultater fandtes der? Mange kigger kun på den første side med søgeresultater, og hvis ikke de finder, hvad de leder efter, så ændrer de bare deres søgning. Derfor er det meget vigtigt at have styr på sin SEO, som helt enkelt betyder søgemaskineoptimering. Det handler derfor om, at have de rigtige ord sin hjemmeside, for ved at bruge de samme ord, som dine potentielle kunder bruger i deres Google-søgning, så er der større chance for, at jeres virksomhed dukker op i deres søgeresultatet.
Sociale medier
Næsten alle danskere har i dag en profil på sociale medier, og det er de færreste, der ikke tjekker deres profiler hver dag. Det kan være svært at lave en one-size-fits-all form for markedsføring her, da der eksempelvis er mange unge på Snapchat og TikTok, mens mange ældre befinder sig på LinkedIn og Facebook. Obsidian har erfaring med alle disse medier, og det kan blive en dyr affære med eksempelvis Facebook-markedsføring, hvis ikke I får professionel hjælp. Her betaler man nemlig for hver enkelt visning, og ikke pr. klik som ved Google Ads. Det betyder, at det er vigtigt at have en snæver og præcis målgruppe, så jeres annonce ikke bliver vist til mange mennesker, for hvem annoncen er irrelevant.