Hvordan kommer jeg i gang med call tracking?
Din virksomhed har måske en lang række opkald som i modtager på daglig basis – og det er i udgangspunktet godt. Til gengæld ved i tit og ofte ikke hvem der har ringet, eller har andre essentielle oplysninger på vedkommende, og det kan vise sig at være et problem, hvis man gerne vil finde ud af, hvem ens kunder er, og ligeledes finde frem til hvad der har motiveret dem til at ringe til netop din virksomhed. Call tracking går i al sin simpelhed ud på, at man finder ud af, hvem der har ringet og andre vigtige oplysninger. I denne artikel kan du læse lidt mere indgående om hvorfor det er en god idé, og hvordan man muligvis kan finde en elektronisk og automatisk løsning, der hjælper på problemstillingen.
Sådan kommer man i gang med at tracke
Hvis man ikke har stiftet bekendtskab med call tracking før, så kan det være svært lige sådan at vide hvor man skal starte. Derfor findes der en lang række software og programmer, der kan gøre hele processen automatisk, så man ikke selv behøves at sætte sig ind i alt det tekniske – for der kan forekomme en stejl læringskurve. Med call tracking hos Trailhub, kan man ganske let komme i gang med at få tracket indkomne opkald, der lander hos en virksomhed. Dette program gør det let for dig som virksomhedsejer at finde frem til disse vigtigste karakteristika ved dit kundesegment. Helt uden at du eller dine medarbejdere skal bruge uforholdsmæssig lang tid og energi på det selv – for det kan tage meget tid og energi, at gøre alt dette manuelt. Når først call tracking er sat i værk, så kommer de essentielle oplysninger om dine kunder til dig helt automatisk, og du skal således blot forholde dig til de demografiske data, som du derefter kan planlægge din virksomhedsstrategi ud fra.
Forstå dine kunders adfærdsmønster
Det hele handler om at vide hvad ens kunder tænker, hvorfor de har valgt dit firma fremfor et andet, og sidst men ikke mindst, hvad man kan gøre bedre i ens strategiske kommunikation. For det er ikke ubetinget positive informationer man med nødvendighed finder frem til ved at call tracke, nej, en af de væsentligste grunde til at komme i gang med det er faktisk, at man finder frem til på hvilke punkter i ens virksomheds – og dens strategi – der er plads til forbedring. Og det er det, som driver væksten og fremdriften i virksomheden fremad.