E-Hvordan.dk

  • Forside
  • Jobs
  • Kærlighed
  • Teknologi
  • Uddannelse
  • Kontakt
Close

E-Hvordan.dk

Close
  • Forside
  • Jobs
  • Kærlighed
  • Teknologi
  • Uddannelse
  • Kontakt
Hvordan kan en virksomhed udnytte en Customer Data Platform?
Share:
Kærlighed 14. maj 2022 Peter

Hvordan kan en virksomhed udnytte en Customer Data Platform?

En Customer Data Platform kan gøre gavn i de fleste virksomheder. Skal den gøre gavn, kræver det dog, at den enkelte virksomhed ved, hvordan de skal udnytte platformen – og at de rent faktisk eksekverer på det.

Har du gjort dig overvejelser om at investere i en CDP til din virksomhed, men er du i tvivl om, hvordan du vil kunne anvende den? I så fald er det vigtigt, at du sætter dig grundigt ind i dette, inden du foretager investeringen.

Heldigvis er du havnet det helt rette sted i denne forbindelse, da du herunder kan få et nærmere indblik i, hvordan en virksomhed vil kunne udnytte en Customer Data Platform til at skabe merværdi i forretningen.

Saml data fra alle kilder ét sted

Med en CDP kan du samle dine data på tværs af alle kilder ét sted. Det er rigtig smart, da det sikrer, at du ikke skal igennem flere forskellige platforme for at hente data. I stedet får du det hele præsenteret ét sted.

Ikke nok med det, så kan en Customer Data Platform også vise dine data på mere brugervenlig og overskuelig vis. Det er selvfølgelig en fordel, da det sikrer, at du får lettere ved at udnytte dine data, da du ikke længere har et mangelfuldt overblik.

Dette er især noget, der kan vise sig at være en stor fordel, hvis man indsamler data fra rigtig mange kilder. Gør man det, er det nemlig næsten umuligt at opretholde et overblik, uden at benytte en CDP.

Få et unikt indblik i hver enkelt kunde

Noget af det, der er mest særligt ved en CDP er, at du kan få et unikt indblik i hver enkelt kunde. Når der hentes data ind fra dine kilder, bruger din CDP nemlig unikke identifikatorer på tværs af disse, så der kan oprettes unikke kundeprofiler.

Læs også  Hvordan afviser man en fyr?

Det giver dig mulighed for at klikke ind på en kunde eller et lead, hvorefter du vil blive præsenteret for al den data, der er indsamlet om vedkommende. Med udgangspunkt i dette vil du selvfølgelig have lettere ved at målrette din annoncering.

Faktisk giver det dig mulighed for at målrette din annoncering helt ned til den enkelte person. Hvorvidt det giver mening, afhænger naturligvis af, hvilke produkter eller ydelser, du sælger.

Brug data til målrettet markedsføring

Der bør ikke være nogen tvivl om, at det især er til målrettet annoncering, at man kan bruge en CDP. Da du har dine data samlet ét sted, vil du også have lettere ved at bruge denne data til at segmentere og målrette.

Virksomheder, der bruger rigtig mange penge på at annoncere på bl.a. sociale medier, vil derfor kunne opnå en bedre målretning af disse annoncer. Det betyder, at en CDP vil kunne hjælpe med at maksimere det udbytte, man får af sine marketingkroner.

Netop derfor vil langt de fleste virksomheder også opleve, at investeringen i en Customer Data Platform er noget, der hurtigt tjener sig hjem igen – i nogle tilfælde kan det ske på ganske få måneder.

Forrige indlæg Hvordan er det at være i spa?
Hvordan er det at være i spa?
Next post Hvordan vælger man de rigtige løbesko?
Hvordan vælger man de rigtige løbesko?

Lignende indlæg

Hvordan finder jeg frem til det bedste sted til betting?
Share:
Kærlighed

Hvordan finder jeg frem til det bedste sted til betting?

15. december 2020 Peter
Synes du at det er sjovt og spændende at spille spil online? Så kender du måske allerede til begrebet betting. Kort sagt handler...
Hvordan kysser man?
Share:
Kærlighed

Hvordan kysser man?

22. oktober 2019 Mathias
Det kræver ikke mere end ét kys, før du forbliver i deres tanker for evigt. Der findes så få handlinger, som er så...
Close

Seneste indlæg

  • Lav keramik i Odense
    25. april 2025
    Lav keramik i Odense
    Kærlighed
  • 19. marts 2025
    Nem og hurtig registrering hos LEI Register
    Diverse, Udvikling
  • Sådan udvikler du en effektiv brandstrategi for din virksomhed
    30. december 2024
    Sådan udvikler du en effektiv brandstrategi for din virksomhed
    Diverse
  • 10. december 2024
    Hvordan er K-Beauty blevet så populært i Europa?
    Kærlighed

Kategorier

  • Hvordan kan en virksomhed udnytte en Customer Data Platform?
    annonce
    55 Indlæg
  • Hvordan kan en virksomhed udnytte en Customer Data Platform?
    diverse
    321 Indlæg
  • Hvordan kan en virksomhed udnytte en Customer Data Platform?
    jobs
    63 Indlæg
  • Hvordan kan en virksomhed udnytte en Customer Data Platform?
    kaerlighed
    62 Indlæg
  • Hvordan kan en virksomhed udnytte en Customer Data Platform?
    kendte
    4 Indlæg
  • Hvordan kan en virksomhed udnytte en Customer Data Platform?
    madlavning
    22 Indlæg
  • Hvordan kan en virksomhed udnytte en Customer Data Platform?
    sundhed
    50 Indlæg
  • Hvordan kan en virksomhed udnytte en Customer Data Platform?
    technyt
    56 Indlæg
  • Hvordan kan en virksomhed udnytte en Customer Data Platform?
    teknologi
    64 Indlæg
  • Hvordan kan en virksomhed udnytte en Customer Data Platform?
    tragedier
    3 Indlæg
Bliv klogere
Lav keramik i Odense
Lav keramik i Odense
25. april 2025
Nem og hurtig registrering hos LEI Register
19. marts 2025
Sådan udvikler du en effektiv brandstrategi for din virksomhed
Sådan udvikler du en effektiv brandstrategi for din virksomhed
30. december 2024
Hvordan er K-Beauty blevet så populært i Europa?
10. december 2024
3-faset ladekabel Forståelse af teknologi og fordele
3-faset ladekabel Forståelse af teknologi og fordele
6. juni 2024
Inspiration til sportsbetting hos Betinia
Inspiration til sportsbetting hos Betinia
4. juni 2024
Forståelse af KYC-software og Digital KYC: Effektive Værktøjer til Verifikation af Kunder
Forståelse af KYC-software og Digital KYC: Effektive Værktøjer til Verifikation af Kunder
1. juni 2024
På udkig efter en ny lejlighed: Hvad skal du være opmærksom på?
På udkig efter en ny lejlighed: Hvad skal du være opmærksom på?
18. marts 2024
Hvordan forbereder man sig til åbning af sin butik?
Hvordan forbereder man sig til åbning af sin butik?
8. marts 2024
Takeaway: Dine favoritretter er kun et klik væk
Takeaway: Dine favoritretter er kun et klik væk
22. februar 2024
Copyright © 2022 E-hvordan.dk. Alle rettigheder opretholdes.
Vi bruger cookies. Vi håber du er okay med det. Læs mere
OK
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
GEM & ACCEPTÈR