Sådan laver I en god produktlancering
Har din virksomhed et nyt og spændende produkt, som I gerne vil offentliggøre for verdenen? Så er det sjældent nok bare at vise det frem og sige ‘her er det’. Det kræver omtanke og en vis mængde showmanship at lave en god produktlancering, som begejstrer og interesserer potentielle kunder. Læs mere i denne korte oversigt.
Skab opmærksomhed om produktet
Det vigtigste for en god produktlancering, er opmærksomhed. Hvis et træ falder i skoven og ingen hører det, har det så overhovedet larmet? Det samme gælder for en produktlancering. Der kan skabes opmærksomhed på flere måder i form af teasere, reklamer og selve lancering, som kan gøres fysisk eller online. Hvis I vil gøre det live, kan livestreaming klares af Copenhagen Streaming.
Hav en klar plan
En god produktlancering kræver rigtig meget planlægning og det kræver også, at man går i gang i god tid. Det er nemlig vigtigt, at I kan skabe en god mængde hype og forventning til produktet længe inden lancering. I kan begynde at tease for det nye produkt nogle måneder inden lancering – måske endda op til et halvt år. Derefter kan I langsomt offentliggøre flere og flere detaljer. Det skaber opmærksomhed og forventninger, som er essensiel for en god lancering.
Arbejdet slutter ikke ved lanceringen
Det kan godt være, at der er brugt meget tid, arbejde og ressourcer op til lanceringen af det nye produkt, men arbejdet slutter ikke her. Det er nemlig vigtigt, at I fortsætter med at generere mere opmærksomhed om det nye produkt, så flere mennesker kan få øjnene op for det. Det kan være med tilbudskampagner, reklamer, spændende indhold og meget mere. Det er en oplagt idé at lave marketing, som involverer kunder, som allerede har købt det nye produkt. Det skaber en mere personlig fremstilling af produktet, når det bruges af helt almindelige mennesker.