TikTok – en ny platform med stor brugerflade
TikTok er en relativt ny platform, men det betyder ikke, at det er en, man nødvendigvis bør overse. Det sociale medie har mere end en milliard brugere i mere end 154 lande, og algoritmen bag mediet er med til at gøre, at det kan være enormt gavnligt at bruge til online annoncering. Dit indhold bliver lynhurtigt delt, men med sine små videoer og anderledes opsætning end mange andre medier kræver det også tilpasning at blive vant til at bruge det.
Læs mere om markedsføring på tiktok her, så I kan overveje, om det er noget for jeres virksomhed. Målgruppen på TikTok er typisk yngre end den er på de fleste andre medier, og forskellige undersøgelser og statistikker har vist, at brugerne generelt engagerer sig mere i indholdet på TikTok end de gør på mange andre sociale medier. Derfor kan det klart være gavnligt at bruge platformen.
Få hjælp til annonceringen
Hvis man er ny på området og ikke i høj grad kender til platformen, kan det være stort set umuligt at kreere indhold, der virkelig fanger brugernes opmærksomhed. Et opslag, der ikke er tilpasset den målgruppe, der ser det, vil ikke have en særligt stor effekt, og det er derfor væsentligt mere gavnligt at få hjælp fra et professionelt bureau, der kender alt til målgrupper og algoritmer.
Hvis I beslutter jer for at arbejde sammen med bureauet, vil I få udarbejdet en strategi for, hvordan I bedst muligt udnytter jeres tilstedeværelse på sociale medier. I vil få lavet analyser af, hvordan I pt klarer jer online og hvor godt jeres indhold er tilpasset, og ud fra disse analyser vil der blive udarbejdet indhold, der passer til målgruppen. Efter noget tid vil I få analyseret indholdet igen så det endnu en gang kan blive tilpasset, så I får endnu bedre udbytte.